Bikepacking Israel

והנה טיפ ראשון
גם אם הדרך למעלה קשה, הנוף תמיד יהיה שווה את הסבל
קהילת הבייקפקינג שלנו אספה טיפים רבים, רובם נכתבו מנסיונם האישי אז מאוד מומלץ לקרוא לפני היציאה
מסלול פשוט
לא לשכוח שמטרת הרכיבה הראשונה היא לבחון האם הציוד מתאים, האם נוח לישון בשטח ובכללי, להנות מחווית ההרפתקה.
מומלץ לבחור מסלול של בין 100 ל- 120קמ. כ- 60קמ מקסימום ליום.
לצאת בצהריים, למצוא מקום נעים לישון בו ולראות האם מתחברים לרעיון
מסלול מוכר
היתרון במסלול מוכר הוא שאין הפתעות: יודעים היכן נקודת המים, איפה הכי כדאי לעצור ללילה, איך לחלק את המסלול וגם פחות מתעסקים בניווט ויותר באיך האופניים והגוף מרגישים
אם בכל זאת בוחרים מסלול חדש
כדאי לעשות עוד קצת שיעורי בית בכדי להבין היכן ניתן לשנות מסלול, תחבורה ציבורית אלטרנטיבית לחיתוך, היכן יש תחנות דלק לרכישת מזון ואת הכל לרשום כ- note בטלפון
60קמ ביום? זהו?
כן, זהו. קצב הרכיבה בבייקפקינג שונה וגם אם אפשר לרכב את המסלול, עם כל הציוד הנוסף, בקצב גבוה יותר, ברכיבות של יותר מיומיים זה פחות יתאפשר והעומס על הגוף והרגליים יגדל ולכן צריך לנסות ולהגיע לנקודת איזון נעימה
לא להתבייש להתייעץ
קהילת הבייקפקינג תמיד שמחה לעזור ולקבל בזרועות פתוחות חברים חדשים.
הקהילה שלנו נמצאת באפליקציית הTelegram והקלקה כאן תכניס אותך לקבוצת הדיון שלנו
איזה מסלול לבחור?
כמה ציוד לקחת
ציוד = משקל
נכון, יהיו לך בעתיד רכיבות בהם נצטרך לקחת ציוד רב אך כרגע המטרה היא להרגיש איך זה לישון בחוץ, לבחון איך התיקים מחוברים ואולי לסחוב מעט יותר ציוד מהרגיל ולכן אין טעם להעמיס את התיקים. לא ברכיבה הזו.
הכי קל שאפשר
לא לסחוב את כל הבית.
לקחת את ציוד הרכיבה הרגיל, איתו יוצאים בכל יום ובנוסף לקשור מזרן יוגה ושק שינה לכידון, פשוט לגלגל אותם ביחד ולקשור טוב.
קצת אוכל, חולצה ומכנס לערב וזהו.
להוציא את התיק של הודו מהארון?
אז זהו, שלא. תיק על הגב יכול להכיל הרבה ציוד אך מצד שני, ככל שהשעות חולפות, הוא מכביד על השכמות, מעמיס על הטוסיק (ומשם הדרך קצרה עד לשפשפת) ובכללי עדיף לנסות ולחבר כמה שיותר על האופניים וכמה שפחות על הגוף
קר לי מאוד בלילה
לינה בלילה קר ומצד שני רכיבה ביום חמים, יכולים להביא אותך למצב של מחסור בציוד מתאים ועל כן מומלץ לבדוק את הטמפרטורות גם בנקודת הלינה שנבחרה וגם בזמן הרכיבה בשני ימי הרכיבה ולנסות לקחת שק שינה איכותי מאשר עוד שכבות מחממות
מים ואוכל במהלך הרכיבה ובערב
זה לא הזמן לארוז סנדוויצ'ים לשבוע.
בסך הכל יוצאים לרכיבה של מספר שעות כפול 2.
לארוז רק מה שצריך ולנסות למקם את נקודת הלינה מספר קילומטרים מתחנת דלק, שם ניתן לרכוש אוכל לערב ולא לשכוח בירה.
יתרונות הנסיעה ברכבת
אם נקודת ההתחלה או הסיום מאפשרים שימוש ברכבת, מומלץ מאוד לנצל זאת. היתרון ברור, האופניים צמודים אליך, יש שירותים, נקודות חשמל והרבה מקום להתרווח.
יש לשים לב שניתן לעלות רק על קרונות ספציפיים עם סימון של אופניים
חסרונות הנסיעה ברכבת
יש גם מספר חסרונות כשהראשונה היא זמנים. על רכבת מותר לעלות בין09:00 ועד 15:00 ולאחר מכן בין 19:00 ועד 06:00 למחרת.
כמו כן, אין רכבות בשישי ושבת ואם עולים על קו עמוס, תתכוננו להרבה מבטים עויינים מאחר והאופניים תופסים מקום
מה עם אוטובוס?
אוטובוס גמיש משמעותית מבחינת הגעה לכל נקודה בארץ אך יש צורך לפרק גלגל, לזרוק את האופניים בתא המטען ולקוות שלא יניחו עליהם מזוודות.
בנוסף, אם לא עולים בתחנה הראשונה, יש מצב שתא המטען מלא והאוטובוס ידלג או שלא יאפשר לך להיכנס
זה שעולה או זה שיורד?
גם אם בא לך להגיע בכיף לנקודת ההתחלה, ההיפך הוא הנכון, כדאי לבצע את כל הנסיעות, הקפצות והחלפות בהתחלה ובסוף, אחרי שכבר עייפים, לקחת את הקו שיחזיר אותך הביתה עם מינימום סיבוכים
לא להתקמצן על הקפצה
צריך להסתכל על בייקפקינג כמו על טיול בחו"ל ואם במדינה זרה לא מחשבים כל שקל, גם כן מומלץ למצוא את הדרכים הנוחות ביותר להגיע ולחזור ולתכנן סכומי כאלה כאופציה
אני רוצה לנסות אבל זה מפחיד
הצבים המציאו את הבייקפקינג
בייקפקינג זה לא תחרות, מי שהגיע ראשון, כנראה ויהיו לו פחות תמונות מהחוויה.
מדובר בטיול, מומלץ להוריד קצב, ואפילו לעצור בנקודת נוף יפה ופשוט להנות מהרגע הזה שבו אף אחד לא מחכה לכם