Bikepacking Israel
רעיונות לאיבזור אופניים
ונשבעים שרצינו לתת כותרת אחרת, קצת יותר פרובוקטיבית...
התיק הקדמי הוא המקום המושלם לכל ציוד הלינה והביגוד ולרוב מומלץ ללכת על דגמי ה- 15 ליטר אך רוכבים תחרותיים או מינימליסטים יילכו על דגמים בעלי תכולה נמוכה יותר.
מומלץ לסדר את התכולת התיק הקידמי בהתאם לשימוש בציוד.
למשל, שק שינה ייכנס ראשון (וגם ייצא אחרון), ביגוד למהלך הרכיבה ייכנס אחרון וכנראה גם ייצא ראשון
הפריט שיתפוס את רוב המקום הוא שק השינה. שק שינה סינטטי יתפוס הרבה יותר מקום משק שינה איכותי עם פוך ולכן יש לקחת בחשבון גם את הציוד הקיים בבית, לפני שמבצעים רכישה של תיקי בייקפקינג
לתיק האחורי יתרונות רבים וגם חסרונות. הקיבולת שלו יכולה להגיע לעד 20 ליטר, מה שייצור זנב ארוך לאופניים, יהיה צורך לקבע אותו בכדי שלא יתנדנד ולעיתים גם ייקרוס על הגלגל האחורי, אם ישנם פריטים כבדים בתוכו
התיק האחורי מושלם לאיחסון אוכל או שלוקר מים נוסף.
את הפריטים הכבדים נדחוף עד הסוף ואת הקלים ביותר בהתחלה ואם האופניים עם בולם אחורי, לקפוץ על האוכף ולבחון שהתיק לא נוגע בגלגל האחורי או אפילו קרוב איו
תיק שלדה מגיע בצורות שונות הכל מכזה שממלא את כל המשולש ועד לאחד בתצורה מלבנית אך הקיבולת המקסימלית שלו תהיה בסביבות ה- 14 ליטר.
אם יוצאים לרכיבת יומיים - שלושה, אין באמת צורך בתיק הזה, אלא אם שק השינה גדול ותופס את רוב התיק הקדמי
אז מה נכניס בתיק השלדה? ציוד תיקונים, ציוד שלא צריך בזמן רכיבה ובעצם את כל השטויות שלא יודעים איפה לשים ושאת רובם לא באמת צריך.
אפשר לקרוא לתיק הזה, תיק הפחדים וככל שרוכבים יותר, כך מגלים שהתיק הולך ומתרוקן
אז כמה ליטר באמת צריך בתיקים? המקסימום יהיה 50ליטר אך לרוב הרכיבות מספיק 35 ולרכיבת יומיים ואף שלושה מספיק 25-30 ליטר
מדובר כאן בהרבה משחק וניהול ציוד אך בסופו של דבר ככל שצוברים יותר ניסיון כך מבינים מה באמת צריך לקחת
תמיד אפשר להעמיס עוד עם תיקים לצד הכידון, תיק על הטופ טיוב וכך להגיע אפילו למעל 40 ליטר נוספים מה שיהפוך את האופניים למאוד מאוד כבדים ולכן בשלב מסויים כדאי להתחיל לשדרג ציוד בכדי להוריד משקל ונפח